piątek, 11 czerwca 2010
Dziś na swoich stronach Copernicus Corporation ogłosiło zamknięcie serii wydawniczej Czarna Biblioteka. Przyszło nam się pożegnać z Herezją Horusa, Duchami Gaunta i Gotrekiem.... Link
Labels: Copernicus, Czarna Biblioteka
czwartek, 10 czerwca 2010
Kilka dni temu moderowałem młodym pogrywkę w Mechwarriora. Dwa słowa o bitwie. Limit 600 pkt, planowana godzina gry, przeciągnęło się do półtorej. Scenariusz Take and Hold. Wygrywa ten który utrzyma się bliżej punktu. Fabularnie, kopalnia zostaje zaatakowana przez najemników. Główny inżynier wraz z cywilną obsadą wiedząc, że plany zakładu nie mogą wpaść w ręce wroga wzywa pomoc i postanawia czmychnąć. Problem w tym, że transport nie jest gotowy do odlotu. Zatankowanie i przygotowanie do startu będzie trwało... W od tury czwartej, vtol odlatuje na 4+, w piątej na 5+ itd.
Siły najemników to kosmicznie szybka latająca piechota, lekki mech klasy Locust, skrzydło yashek mające za zadanie utrzymać panowanie w powietrzu i Marauder, który, gdy w końcu dotelepie się na miejsce, skutecznie ma powstrzymać nacierających z odsieczą Liao. Na pomoc kopalni pędza czteronożny spider z pilotem, wspierany przez Targe`a z Rhi Chan na pokładzie, dwie gwiazdy piechoty i czołg dowodzenia.
Na terenie kopalni walają się porzucone mechy industrialne. Uwielbiam te modele, dlatego też zawsze gdy to tylko możliwe wstawiam je do scenariuszy.
Chłopaki grali sprawnie. Zasady powoli zaczynają układać się w głowach. Locust i piechota, którzy od drugiej tury trzymali kontrole nad lotniskiem zostali zmasakrowani przez spidera i targe`a. Marauder parę chwil później używając PPC capacitora skutecznie usmażył Rhi Chan wraz mechem. Ostatecznie skończyło się remisem.
Przemyślenia po grze. Grać na ilość tur a nie czas. Kupić zegar szachowy... Papierowy teren sprawdza się lecz zrobiłem go za mało. Zaprojektować i wykonać więcej skalowego terenu. Skończyć texturować wieżę i mury. Będzie na bazę do kolejnych scenariuszy.
Szukając inspiracji dla cywilnych domków wygooglałem Speculative Spaceship Designer w galerii zaś znalazłem idealne do MW projekty!
Labels: efekty modelarskie, mechwarrior