piątek, 2 kwietnia 2010
Autorski Kodex Squatów napisany przez Kahiela, po latach ciężkich walk wymaga dopasowania do obecnych standardów i zasad 5ed. Lista sugestii:
Założenie jest takie:
- zbalansować wartości punktowe, jeśli są jakoś wybitnie przegięte w jedną czy drugą stronę. Hearthguardzi są za drodzy w porównaniu z terminatorami
- dodać sierżantów do oddziałów, z opcją dokupienia broni z wargear listy
- dodać motorom, turboboosta, Trikom dodać skid turn, (*jeśli wogole taka zasada teraz istnieje, jeśli nie, to nie ma co wymyślać na sile*)
- wciągnąć Ogryny i Ratlingi do elity Squatowych, teraz mogą ich brać z listy Gwardyjskiej.
- dodać do fast albo heavy support gyrocopter, bym nie tworzyć go z VDR`a bo to za każdym razem budzi kontrowersje.
- wyklarować przepis odnoszący się do support weapon platform, ustalić co jest a co nie jest artylerią. Do przejrzenia są zasady orkowe, oni mają rożne podobne wynalazki. Ustalić które z support weapon battery maja status artylerii, na moje oko tylko thudd-guny, tarantule są platformami i same mogą się poruszać, mole mortary to jakby nie było moździerze, rapiery nie wiem jak to traktować, maja własny napęd ale tez move or fire, sugestia ze to tez artyleria możne być nadinterpretacja.
- obadać sprawę battle wagonow, maja po 2 struktur points! To dużo jak na warunki wh40k. Budowanie z nich land trainow.
- wyjaśnić sprawę termita. Deep strike, z uderzeniem penetrującym od spodu w pojazdy i budynki, tak jak mole mortar?
- wywalić z listy z wynalazek jakim jest soliton plasma demolisher i trikoder, dobrać coś bardziej adekwatnego i technicznego. Unikatowe granaty?
- lista rzeczy apocaliptycznych, assety apocaliptyczne, sprzęty z Epica do apocalypsy, goliath mega cannon, thunderfire cannon, colosus, cyclope, overlord air ship
moje sugestie:
- w kolejnych edycjach, zachodziły pewne istotne zmiany odnośne psykerow, każda armia ma ich paru i mogą trochę zamieszać. Dodałbym ancestorowi mocy psionicznych, wzorowanych na 2ed, czyli.
- force dome, zasieg 24" umieszcza duży wzornik w zasięgu, tworzy kopule, bąbel mocy, blokuje to widzenie, nie można przez to przechodzić, strzelać, czarować, Modele w kontakcie na końcu swojej fazy ruchu mogą spróbować to zniszczyć. Testują 3k6 do swojej siły, close combat weapon jest normalnie sprawna przeciw temu. Pojazdy mogą to taranować, (*myślę ze to mogłoby mieć 13 Armour*). Pozostaje w grze do pęknięcia, znulifikowania przez innego psionika (*teraz chyba nie ma takiej opcji*) zdjęcia przez Ancestora, lub jego śmierci.
- Mental Fortress - 12" Ancestor tworzy barierę wokół siebie i przyjaznych jednostek w promieniu, Daje to inv 5+ przeciwko psionicznym atakom, pozostaje w grze do znulifikowania, śmierci ancestora, odwołania mocy.
- Domination - 12" Wskazany model wykonuje test Ld -2. Jeśli skusi przechodzi pod kontrole Ancestora, wykonuje natychmiast jedna akcje, ruch, strzał, biegnie, kładzie się itp (*może np w ten sposób zeskoczyć z wysokości, wleźć w dangerous terrain, złamać koherencje oddziału. kiedyś było więcej akcji*). Załoga w pojazdach liczona jest jakby miała Ld10. Odsłonięta załoga w pojazdach liczona jest ze swojego bazowego Ld. Zdominowany model nie może sam się zastrzelić!
- Hammer of Fury - 9" wszystkie modele do zasięgu odrzucane są 3" w kierunku od ancestora, otrzymują trafienie z S5, pojazdy dostają trafienie z S5 w lokacje najbliższą Ancestora, Pojazd w następnej fazie ruchu traci kontrole, (*nie wiem jak to teraz działa*, kiedyś było 1-2 jedzie w lewo, 3-4 prost, 5-6 prawo, ostatnia prędkością lub combat speedem jeśli stal.*) Modele z S6 nie są odpychane, trafienie otrzymują normalnie.
c.d.n
Labels: Home rules, Squat, Wh40k
wtorek, 30 marca 2010
Forge World doczekał się liftingu swojej stronki. Bez dwóch zdań, aktualnie jest szybciej i czytelniej. Szablon spójny z oficjalną witryną firmy. Wygodne menu podzielone na systemy, wreszcie szukanie stało się przyjemnością. Zintegrowany sklep oparty na tym sprawdzonych mechanizmach. Zniknęło mi z list kilka rzeczy, między innymi Epicowi Necroni. Czy sugeruje to zapowiedź nowych wzorów czy zwykłe niedopatrzenie? Dopasowania i poprawienia wymagają jeszcze drobne detale. Adres pozostał bez zmian. www.forgeworld.co.uk
Labels: Forge World, Games Workshop