wtorek, 26 czerwca 2012
Rodzinne granie w sobotnie popołudnie, ostatnia nasza bitwa w 5ed... Występują: Danka jako Złe Jajo z Kosmosu, Kajetan Pradawne Zło, dowodzący Necronami, Emil ku chwale większego Dobra i ja popędzający zieloną hordę. Trzy armie po 800 pkt i jajo a w zasadzie jaja, w których trzewiach kryją się tyranidzkie potworności. Cel gry przechwycić ile się da znaczników.
Na potrzeby Złego Jaja stworzyłem zestaw home rulesów.
Jajo M1k6 WS3 BS3 S5 T7 W3 I1 A1(+4) Ld10 SV3+
Deep Strike, Fearless. Zabite wybucha S7 6+1k6"
Na początku tury, kosztem innych działań, jajo może z siebie wypluć co następuje, decyduje rzut 1k6:
1 Spore Mine, dorzut określa: 1-3 ekspoldująca, 4-6 kwasowa
2 +1k6 Ruchu w tej turze
3 3+k6 gargoyli
4 9+1k6 gauntów
5 Wyrasta macka
6 6+1k6 genestealerów
Miny poruszają się losowo scatterem, T3 W1, inicjują się w zasięgu 1" od wroga. Eksplodująca, duży wzornik wybuchu S5 AP4. Kwasowa, znacznik flamera losowo określa kierunek wytrysku S5 No Save. Po rozwaleniu jaja, desantuje się kolejne.
Uzbrojenie:
Macki są jednorazowe i działają w dwóch trybach, wystrzelona macka może przy szczęśliwym rzucie odrosnąć.
Twarda macka: 36" S8 AP3 Heavy
Miekka macka: G48" S4 AP6 Heavy, Obszar
Jajo może też wystrzelić garść kolców.
Kolce: 24" S4 AP5 Assault 5
W walce wręcz jajo otrzymuje +1 A za każdą posiadaną mackę.
Teren był bardzo gęsty ale w sumie to nie przeszkadzało. Pomimo starań dowództwa Tau i zabiegów zielonoskórych ostatecznie wygrali Necroni zajmując trzy znaczniki, orkowie i Tau po jednym. Zniszczono kombinowanymi siłami dwa jaja, które w eksplozjach wybiły sporo ludków, niestety głownie orkowych. Trzecie jajo mocno obite zostało do końca. Grało się bardzo fajnie choć dość długo, rozgrywka na cztery strony to nie przelewki. Uwaga na przyszłość zmodyfikować tabelka dla jaja. Dwa słowa o ludzikach i terenie. Jajo pochodzi z oferty MaxMini.eu, Necroni malowani przez Kajtka, zarwał noc by poskładać barkę! Tau już kiedyś pokazywałem. Fotki skonwertowanego buggy niebawem w osobnym wpisie. Teren to kratery GW, krzaczory i zasieki moja produkcja, ruina to jeden ze starych kawałków od Gibbona. Poniżej garść fotek z opisami
Ogólny rzut oka na stół
Strefa Tau
Mroczny zakątek Necronów
Komandosi podkradają się do znacznika.
Deffkopta przelatuje nad lasem i ostrzeliwując krootów. Buggy wyjeżdża w pobliże ruin ale w nic nie strzela. W tym czasie orkowy boss wraz z cybernobami przełazi przez las lecz zasięg ich szarży jest za mały. Nieszczęśliwie zostają zaatakowani przez duży oddział Krootów. Walka jest zacięta. Na polu zostaje obity boss, Doc i WeirdBoy. W kolejnej fazie dowódca Tau rozstrzeliwuje Bossa orków i rani zielonego psionika. Uciekające ogary to resztka oddziału krootów.
True line of sight, barka widzi Stealthów! Na szczęście zadziałały emitery pola maskującego.
Komandosi na punkcie ostrzelani przez gaunty, które wylazły z jaja, łamią się i zwiewają...
W tym czasie spidery namnażają skaraby a wraith z destroyerem zajmują punkt.
Szarża orków wspomagana Waaagh wywołanym przez Weirdboya dochodzi celu. Jajo dostaje pierwszą ranę. Groty zajmują punkt, buggy wychodzi na pozycje do strzału.
Necroni na pozycji do przejęcia drugiego punktu, ostrzeliwują skutecznie jajo zadając mu drugą ranę.
Dowódca FireWarriorów podaje koordynaty dla Shas`O. Boss Tau w obstawie dobijają jajo z meltaguna. W wyniku potężnej eksplozji szlag trafia orków oblegających jajo!
Drugie jajo spada nieopodal miejsca w którym wybuchło pierwsze. Kombinowany atak Tau i Orków szybko rani je dwukrotnie. Necroni szarżują zadając trzecią ranę. Wybuch jaja powala siedmiu ale uśmierca jedynie trzech atakujących. Podmuch dochodzi jednak orkowego buggy i Tau`ów. Pojazd rozsypuje się w kawałki, pancerze wychodzą bez obrażeń.
Ląduje trzecie jajo i natychmiast rodzi oddział gauntów. FireWarriorzy zdobywają punkt. Weirdboy i Doc bezskutecznie zmagają się o kolejny z necrońskim wojownikiem. Wcześniej spektakularnie rozmontowali barkę overlorda, jak on sam zginął nie pamiętam, zdaje się że rozstrzelali go FireWarriorzy. W tej turze spidery zdobywając trzeci punkt i przypieczętowują zwycięstwo Necronów.
Labels: efekty modelarskie, Games Workshop, MaxMini, Necroni, orks, tau, Wh40k, zasady domowe
1 Comment:
-
- pawel0898 said...
19 sierpnia 2012 22:27Patrząc na latacz necroński, wydaje się malutki...