sobota, 10 stycznia 2009

Nie ma co przeciągać zbędnymi pogadankami, pora na gry po roku roku 2000.


2001 - Gorkamorka - Ripcord Games, sćigałka z elementami nawalanki i strzelanki, sega dreamcast, pc, nie ukazało się. Figurkowa Gorka Morka to druga, po Necromundzie, samodzielna gra ze świata Wh40k. Rozszerzanie świata w formie osobnych sprofilowanych gier, było rewelacyjnym pomysłem. To z podręcznika Gorki Morki dowiadujemy się całej przerażającej niektórych prawdy o sposobie rozmnażania sie Orków. O ile Necromunda sprowadziła rozgrywkę do poziomu fantastycznego skirmisha, Gorka Morka popchnęła lekko skostniałych zielonoskórych na nowe tory rozwoju. Bezpośrednio z niej wywodzą się używane dziś Deffkopty czy pojazdy. Należało więc oczekiwać przeniesienia gry na ekrany komputerów. Prace rozpoczęto... i zawieszono.














































































Madness donosi: '(...)Podobno była też jakaś gierka w klimatach warhamca rpga za czasów amigi/ST. No i był też wysyp zaczątków gier, które nigdy nie wyszły, w czasach między Rites of war a Fire Warriorem, jak np Gorka morka, jakaś gra o Chaosowych Warbandach w 40k (nawet powstała wczesna wersja ale nie ukazała się publicznie i tylko najbliżsi znajomi króliczka w nią zagrali) i jakaś gra o Tyranidach walczących z Eldarami ,która również skończyła jako koncept. Złote czasy :)(...)'

:::

2003 - Fire Warrior, Kuju. Gra na PS2 i PC, powstała na okoliczność nowej armii do WH40k, Tau. Shooter, delikatnie rzecz mówiąc średni. Ciekawostką jest fakt, że to pierwsza gra na PS2 z możliwością gry po sieci. Musiała być niezwykle prosta bo ją skończyłem.


















:::

2004 - Warhammer On line, Climax, pierwsza próba przeniesienia Starego Świata na ekrany monitorów, po paru latach ściem i plotek o rychłej premierze ostatecznie projekt zostaje zamknięty.


















:::

2004 - Dawn of War, THQ, Relic. Idea RTS`a może się podobać, osobiście lepszym wydawał mi się Chaos Gate. Co by jednak nie mówić DoW odcisnął swe piętno w historii gatunku. Gra podniosła sprzedaż ludków i przyczyniła się rozpowszechnienia logo wh40k. Powstaje nowe pokolenie graczy nakręconych przez komputerówke do grania w realu. Niesamowite intro do gry zapada w pamięć. Nie zdarza mi się go pomijać pomimo tego, że widziałem je już dziesiątki razy. Kolejno ukazują się dodatki, Winter Assault wrzesień 2005, wymaga podstawowej gry oraz samodzielne Dark Crusade 2006 i Soul Storm rok 2008
































:::

2005 - Space Hulk Mobile - THQ, Przynajmniej kilka wersji Space Hulka na komórki. W 2008 pojawia się wersja Action, manualna rozprawka z fioletowymi paskudami. Dla fanatyków i/lub kolekcjonerów.










































:::

2006 - Warhammer: Battle for Atluma, Namco, PSP. Proste przeniesienie karcianki WarCry na kieszonkową konsole. Karcianki GW nie były złym pomysłem jednak firma po paru latach względnie niezłego poziomu sprzedaży ukręciła ten temat. Kolejny raz niepojęta dla mnie polityka GW.
































































:::

2006 - Warhammer 40,000: Glory in Death, Razorback Developments. Tytuł który pojawia się na N-Gage. Jak piszą w zajawce, Turowa strategia na 4 rasy. 4 kampanie z opcją multi-playera. Nie widziałem na żywo.
























:::

2006 - Mark of Chaos, Namco, Po latach oczekiwań, domysłów i plotek pojawia się następca Dark Omenu, Fantasy Battle w nowym pięknym ale czy lepszym stylu. Dwie kampanie do rozegrania. Graficznie bardzo ładne. W 2008 pojawia się Battle March samodzielny dodatek pełen Orków.

















:::

2007 - Squad Command, THQ, PSP. Rewelacyjna gierka, turowa strategia z RPG`owym zadęciem. Rozgrywka jest zbliżona do tej z Chaos Gate. Dowodzimy pięcio osobowym oddziałem, zaczynamy ze zwiadowcami, z czasem uzyskujemy dostęp do lepszego arsenału i konkretniejszych jednostek. Space Marines, Terminatorów, Grey Knightów. Dobór broni na misje ma spore znaczenie, często stajemy przed dylematem, missile launcher i 10 sztuk amunicji więcej czy karabin snajperski. Oddział może być wspierany przez pojazdy, do wyboru są rożne typy land speederów, rhino, landraidery. Przebijając się przez kolejne misje natrafiamy na coraz bardziej pokręcone jednostki wroga, pełen wybór, od lichych, żałosnych kultystów po chodzące zbrojownie w postaci obliteratorów, dreadnotów czy masakrujące wszystko jednostki chaosowych terminatorów uzbrojonych w reapery i ciężkie miotacze ognia. Graficznie oszałamia, gra pokazuje moc PSP i DSa. Na tej drugiej konsoli gra się zdecydowanie wygodniej gdyż mamy cały czas podgląd na mape. W wersji na PSP trzeba przełączyć widoki ale grafika jest lepsza. Tytuł godny polecenia.
















:::

2008 - Warhammer Online: Age of Reckoning, Mythic Entertainment, EA, Szczerze mówiąc to zwątpiłem w pewnym momencie w to czy wogóle doczekamy się wersji Warhammera Online. Po zawodzie jaki sprawił nam Climax, szanse na to że ktoś się podejmie realizacji Warhammera wydawały się bliskie zeru. Wątpiłem nawet gdy na oficjalnej stronie projektu zaczęły się pojawiać szkice koncepcyjne i obrazki z gry. Były tego niesamowite ilości o niespotykanej jak dotąd jakości. Powoli przeciekały plotki, okazało się ze gra nie będzie klasycznym RPG, na co po cichu liczyli chyba wszyscy, lecz kalką Wold of Warcraft w skórce Warhammera. Jednym przypadło to do gustu dla innych to niestety wielkie rozczarowanie.































:::

Na tym kończy się spis gier. Jak widać trochę tego było. Przejdźmy do zapowiedzi.

:::

2009 - Dawn of War 2, THQ, Premiera drugiego Świtu Wojny ma nastąpić z końcem lutego. Zapowiadana jest gra zbliżona w mechanice do Chaos Gate, taktyczne zagrania niewielkich jednostek. Tylko jedna kampania dla pojedynczego gracza. Wydaje się to trochę mało. O tym co i jak przekonamy się niebawem. Link do oficjalnej strony















:::

2009 - Blood Bowl, Cyanide, Po sukcesie Chaos League, ktora jakby nie patrzeć była podróbą Blood Bowla. Firma kończy tworzyć produkt z oryginalną metką. Premiera w 2009 roku.


















:::

200? - Space Marines, strzelanina w konsolowym stylu, na razie zapowiadana na X360. Po sieci krążą średniej jakości filmiki. Dzielny Space Marine biega, strzela, ciacha mieczem, ale jakoś licho, czegoś w tym brakuje. Poczekamy. Link do filmiku z gry.

8 Comments:

  1. Paladyn said...
    O, man, zarządziłeś tym artykułem. Świetne opracowanie, o niektórych tytułach nawet nie wiedziałem. Czapki z głów, panowie!

    A teraz kilka uwag: ta gra o eldarach i tyranidach, czy aby to nie jakaś wtórna informacja o Rites of War?
    Gorkamorka, nie dam sobie głowy uciąć, ale chyba było demo w którymś z Cd-Projektów.
    Gonzo said...
    Było grywalne demo GorkiMorki do zassania gdzieś mi się to po płytach kryje.
    Borejko said...
    Pogrywawam teraz w Mark of Chaos zajedwabiste.
    Gonzo said...
    O! Podaj przepis na uruchomienie tego.
    Ryslaw said...
    Warto wspomnieć jeszcze o nowej, darmowej wersji Space Hulka, robionej przez dwóch zdolnych Szwedów. Więcej informacji na stronie http://www.teardown.se/

    Gra jest gotowa, lecz dział prawny EA zmusił autorów do jej usunięcia ze strony. Podejrzewam, że można ją dorwać na jakichś torrentach.
    Gonzo said...
    @Borejko

    Ale napisalem, glodnemu chleb na mysli, przeczytalem to co chcialem czyli ze grasz w Chaos Gate`a
    :-)

    @Ryslaw, tak, pisałem o tym Space Hulku jakiś czas temu. Nie wspominałem o nim bo to byl tekst poswiecony oficjalnym grom GW.

    Fanowskich produkcji jest tak wiele ze tego sie po prostu nie ogarnie, zycia nie wystarczy. Ludzie uwielbiają dopisywać i modyfikować gierce. Pierwszym modsem a raczej customizacja, czy jak to nazwać, była przeróbka Warlords. Miasta i miejsca w grze mialy ponadawane swojskie miana rodem z Warhammera. Jednostki adekwatnie, gralo sie tak samo ale klimat jakis to mimo wszystko robilo.
    Ryslaw said...
    @Gonzo -> a to przepraszam, umknęło mi.

    Co do GorkaMorki - na 100% wyszło demo. Mam gdzieś je w archiwum. Postaram się odnaleźć.

    No i taka ciekawostka, o której pewnie nikt nie wie - zanim "Wiedźmin" komputerowy stał się "Wiedźminem" były plany zrobienia gry w uniwersum Starego Świata. Jednak GW nie było zainteresowane.
    Gonzo said...
    GW dostaje dziesiatki podobnych ofert.
    Miedzy plotki nalezy wlozyc takze to ze Blizzard rozmawial z GW o settingu swoich RTS`ow. Z kooperacji nic nie wyszlo. Wiec Blizzard zmontowal Warcrafta i Starcrafta po swojemu. Po latach do Blizzarda trafil jeden z najwazniejszych game designerow ze stajni GW, Andy Chambers.

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online