czwartek, 8 sierpnia 2013

  Lista rozbita została na dwa numery i dostarcza opisu fabularnego Lorda, wojowników, skarabów i destroyera. Więcej jednostek do 2ed już się nie pojawi. Rzut oka w statystyki powoduje opad szczeny, pojedynczego Necrona wystawiamy za 44 pkt. Przerażająco wyglądają współczynniki skaraba a jego latanie na 16" i T8 robią ogromne wrażenie. Zasady specjalne Necronów to między innymi pole rozpraszające, które wyłącza w walce wręcz broń energetyczną wrogów i dalece odmienne od obecnych przepisy auto reperacji.
  Kilka interesujących zasad, które kusiły to: wyraźnie zaznaczone pole widzenia modelu jedynie 90stopni liczone od frontu modelu. Możliwość dzielenia ognia oddziału na wiele celów (to akurat nas nie tyczyło bo graliśmy "na sztuki" pojedynczymi modelami), możliwość strzelania do walczących wręcz, rzucanie granatami i wiele ich odmian (to się w 6ed pojawia jakoś tam pojawia), ukrywanie się (hidding) i oczekiwanie (overwatch), (w szczątkowej formie jest i w obecnej edycji).
  Zagrać mieliśmy z limitem wynoszącym 123 pkt, tyle co nic, ale bez uwzględniania koherencji jednostek zapowiadała się fajna skirmishowa pogrywka.
Siły inwazyjne Necronów mieszczące się w limicie to raptem dwóch wojowników i przerażający skarab. Nadszedł czas by wybrać blaszakom godnego przeciwnika. Z moich starych armii, w grę wchodzili: Kultyści Chaosu, Orkowie, Tyranidzi, Squaty, Space Marines, Kult Genestealerów i Adeptus Arbites, na drodze losowania padło na kosmiczne kurduple.
  Skromny limit pkt nie pozwalał na szaleństwa, ale udało mi się wepchnąć Hearthguarda z pistoletem plazmowym, trzech 'gołych' wojowników, uzbrojonych w lasguny i granaty oraz dwóch berserkerów (nazwa Berserker pochodzi z Epica i określa szturmowe jednostki Squatów) posiadających granaty, broń do walki wręcz i plazmowe pistolety.
   Mocno zagęszczony, teren umożliwiał mi wystawić się od razu w ukryciu (hidding) by przeczekać pierwsze ruchy Necronów, liczyłem też na pozostawienie Squatów zagrzebanych w bagnie, w trybie oczekiwania (overwatch). Niska inicjatywa Necronów dawała szanse na pozostanie niewykrytym przez dłuższy czas, niestety cholerny skarab ze swoim lataniem pokrzyżował mi mistrzowski plan.
 Pierwsze strzały oddane w kierunku robala uświadomiły jedynie, że to mały, trudny do trafienia cel a jego T8 skutecznie wybił mi z głowy dalsze próby dziabania go laserami. Rozwałka zaczyna się...
  Necroni podbiegają by skrócić dystans i wykorzystać +1 BS przy strzałach "na blisko", przez co wychodzą na dogodne dla nich pozycje strzeleckie.
Squaty strzelają celnie, lecz pancerz Necrona skutecznie go chroni, save 2+, zmodyfikowany siłą lasera do 3+ robi swoje! Plasma pistol berserkera wymierzony w skaraba zacina się!
Necroni oddają po strzale, jeden ze Squatów pada trupem. Skarab atakuje berserkera i pokonuje go, mam już dwóch ubitych. Robi się słabo. Czas na zmianę taktyki.
Trzech wojowników skupia się na ostrzelaniu zbliżającego się Necrona, trafienia dochodzą celu, jednak pancerz wroga po raz kolejny stanowi barierę nie do pokonania, modyfikator -1 do Save`a lasgunów to za mało. Berserker nie marnując czasu na odblokowywanie pistoletu rzuca w mechaniczną kreaturę przeciwpancernym granatem, trafia lecz nie przebija się. Skaraby to twardziele jakich mało!
  Brak możliwości mierzenia odległości przed szarżą powoduje, że jeden z Necronów nie dobiega do walki wręcz i traci turę. Drugi celnym strzałem kładzie berserkera. Skarab, taktycznie zmyka w zarośla. Nie mam szans by go tam trafić, mikrość celu ukrytego w gęstwinie nie daje szans na skuteczne ostrzelanie.
Hearthguard postanawia roztłuc robala w walce bezpośredniej! Dwóch Squatów skupia się na próbach odstrzelenia Necrona, trzeci zaś niecelnie rzuca granatem odłamkowym. Lasery tym razem skutecznie ranią wroga a pancerz nie ratuje, necroński wojownik pada, radość nie trwa długo bo już na początku swojej tury podnosi się gotowy do walki!
  Walka wręcz w 2ed bardzo różni się od obecnej. Procedura wygląda następująco: oba modele rzucają tyle K6 ile posiadają Ataków. Do tego dodaje się kostkę za dwie bronie do walki wręcz. Daje to 2 kostki Squata i jedną skaraba. Ustala się Wynik Walki, najwyższą kostkę dodaje się do WS modelu. Za każdą szóstkę kolejne 1 do wyniku. Gdy wypadnie 1, strona która wylosowała taki wynik traci 1 z Wyniku Walki. Do tego dochodzą jeszcze zmienne np. +1 za szarżę, +1 za górowanie nad przeciwnikiem itp. Ostatecznie Wyniki Walki obu stron odejmuje się a wynik określa ile trafień otrzymuje przegrany. Teraz już standardowa tabelka S vs T i po chwili wiadomo ile save`ów należy wykonać. Prawda, że proste! Mechanika może się wydawać zamotana ale sprawdza się świetnie, dość powiedzieć, że uwielbiana przez wszystkich Necromunda działa na tym "silniku".
   Potyczka udowodniła, że pomimo tylu lat 2ed nadal na małe pkt daje radę i pewnie jeszcze nie raz do niej wrócimy.
środa, 31 lipca 2013
Paczka z wyciachami, (nazwa robocza, ale jakoś mi się już w głowie ułożyła), dotarła wczoraj około południa.
Podwójna zabawa, raz z wyjęciem z "ramek" i poskładaniem, dwa z gotowymi elementami i eksperymentowaniem na ile sposobów da się to poustawiać. Nadal jeszcze testuję, składam i szukam usterek, ale to już praktycznie gotowe produkty.
Fotki jakieś nieostre mi wyszły, to chyba z emocji trzęsły mi się ręce. Lepsze ujęcia w następnym wpisie. Pracuję teraz nad tym by modele jak najszybciej trafiły do sprzedaży. Niebawem będzie je można zobaczyć "na żywo" u Faberów. Dla ukazania skali użyłem ludków GW i Kromlech.eu
czwartek, 18 lipca 2013
Prace nad tym modelem trwały długo. Warto było czekać. Zmontowanie filmiku zajęło mi równo tydzień. Sporo dzwięków, YT połowę zdławił i spłaszczył. Co zrobić. W kilku miejscach słychać moją bramę do garażu. Miłego oglądania...
Labels: kromlech.eu, orks, Wh40k
sobota, 6 lipca 2013
Krótki wpis, ostatnio zakręcony jestem jak chiński termos, zero czasu... Link do oficjalnej galerii zwycięzców tegorocznej odsłony Master of Imagination.
Labels: efekty modelarskie, konkurs malarski
piątek, 14 czerwca 2013
Na drugiego bloga, www.blackgromstudio.eu, tzw. produktowego wrzuciłem kolejne WIPy z Line Obstacle Gothic.
Zdaje się, że umieszczanie fotek z modelem innej firmy jest nieetyczne, więc wrzucam je tu, na prywatnego bloga. Kilka kolorowych fotek z procesu malowania zapory, wykradzione prosto ze studia, jeszcze mokre. Malowane aero, podkład z brązu, lakier do włosów z solą, niebieski na koniec. Całość zmyta wodą i poprawiona z pędzla. Krawędzie i przetarcia, tradycyjnie ołówkowane. Malowanie Piter Miniatures.
Wizkids! dorwał się do licencji Pacific Rim co zaowocowało zestawem robotów i potworów z pokrętłem w podstawce. Po filmie oczekuję konkretnej nawalanki super-potworów z ruinami miast w tle i wygląda na to, że się nie zawiodę. Uwaga dla wrażliwych na spoilery, na filmikach możemy zobaczyć pięć maszyn i tyleż samo bestii z morza rodem.
środa, 12 czerwca 2013
Dużo się ostatnio działo, może nawet za dużo a wpisów od miesiąca nie ma. Szkolenia i wycieczki po urzędach, ech. Czas nadrobić.
Na początek chyba najważniejsze, czyli www.blackgromstudio.eu, odpalam firmę. Skupienie na modelach ciętych laserem, bitsy i żywica dojdzie z czasem. Pomysłów mam sporo, teraz tylko czas na realizacje...
Labels: Black Grom Studio, efekty modelarskie, laser
czwartek, 2 maja 2013
Kolejne trzy gretchiny trafiają na półkę z pomalowanymi ludkami. Dwa metalowe i jeden nowy plastik. Plastik-drastik, nędza z bidą, syf i kaszana aż żal się za to brać. Mikry i płytki detal, nawet poza nie jest oryginalna. Jeden plus cena bo box plastikowych grotów kosztuje grosze. Z pęczków trawy domowej roboty nic fajnego nie wyszło, ale nie upadam na duchu i będę kombinował.
Po świątecznych porządkach znalazłem fajne pudełko po jajkach. Idealnie mieści sześciu wypasionych orków. Świetnie nadaje się do przenoszenia ludków jak i do zwykłego przechowywania w lodówce. Mając kilka takich ustawionych w stos, zaoszczędzimy kupę miejsca.
Labels: efekty modelarskie, grots, Wh40k
poniedziałek, 29 kwietnia 2013
Weekend nie dawał zbyt wiele okazji do malowania. Po trochu i na etapy, udało się jednak, trzech grotów. Kombinowałem z trawkami, tym razem na klej polimerowy. Odnoszę wrażenie, że efekt jest trochę lepszy niż klejenie na zwykły wikol. Eksperymentowałem ,próbując zrobić coś w rodzaju tufta, sypiąc i wciskając na krople tego kleju, różne trawki. Czekam aż zaschnie. Może będzie fajnie. Fotka spod 200 watowej żarówki, rozjaśniana z boku białą kartką. Znalazłem zbędną lampę, następne fotki powinny być lepsze. Groty najlepsze bo stare i metalowe, +9 pkt do orkowej bandy.
Labels: efekty modelarskie, Games Workshop, grots, Wh40k
sobota, 27 kwietnia 2013
Siadła mi motywacja ale byłem zbyt padnięty by brać się za pędzle. Nie malowałem, ale poskładałem, więc pewnie się nie liczy. Może dziś coś skrobnę.
A oto nadchodzi powoli lecz skutecznie, drugi mega armour z Kromlecha. Uzbrojony w drilla-killa i podwójną szczelawe. Detaliczny nad wyraz, znaczy się detali pełen jest. Malowanie tego zakończy się moim obłędem.
Labels: efekty modelarskie, kromlech.eu, orks, Wh40k