czwartek, 1 lipca 2010
City of the Dead to blog gościa skupiającego się na zabawie 15mm ludkami. Jako pierwszy pokazał pomalowane miniaturki piętnastomilimetrowych zombie, polskiej firmy Pole Bitwy albo 15mm.eu. Niefortunnie ich serwer aktualnie jest w czasie przeprowadzki. Linki powinny działać na dniach. Czekam na dostawę z ich sklepu...
Labels: 15mm, Pole Bitwy
środa, 30 czerwca 2010
Nie przepadam za twórczością Ścibora jego ulepce nie przekonują mnie swoją formą, to co robi ręcznie nie na maszynach jest prze-fatalne. Jednego jednak nie można ich autorowi odmówić, pomysłowości. Slayer na wakacjach jest doskonałym, charakterystycznym wręcz przykładem sporych braków warsztatowych Ścibora. Rzeźba jest karykaturalna, widać że lepiona na tempo. Zero anatomii, detal okrutnie słaby, jaki detal? zero detalu! Lecz mimo to ludek broni się. Pocieszny, lekko zblazowany zabójca trolli leniwie pomyka po akwenie, bezpiecznie siedząc wewnątrz pompowanej zabawki. Po prostu luźny gość na wakacjach.
Labels: Ścibor
niedziela, 27 czerwca 2010
Lazy Paint Brush, publikuje na swoim blogu, raport z bitwy na zasadach ósmej edycji Warhammera Fantasy Battle`a. Starcie rozgrywa się pomiędzy armiami Chaosu i Elfów. Teren i armie na wypasie. Fotki dość marne. Warto prześledzić rozgrywkę. Mapa powstała w systemie Battle Chronicles.
środa, 23 czerwca 2010
FFG objawiło filmik z zapowiedzią ostatniej odsłony tryptyku Warhammera 40.000 RPG. Zapowiada się fajnie ale w sumie każda cześć była fajna na swój sposób...
sobota, 19 czerwca 2010
Dzień Darmowych gier fabularnych to szczytna inicjatywa. Wszelakie wydawnictwa mają zwyczaj rozdawać scenariusze czasem nawet podręczniki do swoich gier itp. Grom figurkowym wbrew pozorom nie jest tak daleko od RPG jakby się to mogło na pierwszy rzut oka zdawać. Postanowiłem więc, w miarę moich możliwości jakoś się w temat włączyć. Papierowy teren to doskonała i tania alternatywa dla drogich plastykowych modeli. Dziś udostępniam PDF`a z podstawowym zestawem lotniska. Pas startowy, hangar, skrzynki i kontenery. Pierwotnie przygotowałem to do Mechwarriora, skala 1:285, myślę jednak, że do 15mm ludków też się może przydać. Miłego sklejania...
Labels: download
piątek, 18 czerwca 2010
Plotka krążyła od pewnego czasu krótko pisaliśmy o tym jakiś czas temu. Neuroshima wchodzi w ludkowy system. NST czy jak kto woli Neuroshima Tactics bo tak brzmi pełna nazwa zapowiada się niesamowicie. Naturalną koleją rzeczy po niezłym RPG i rewelacyjnych planszówkach stało się stworzenie objawienie skirmisha. Post apokaliptyczny setting, garść ludków, teren z paru śmieci i będzie czadowo! Na moje oko to zapowiada niezłą alternatywę dla weteranów bitewniaków. Miłośnicy gier figurkowych odnajdą tu zagubionego ducha Necromundy, battlowcy odpoczną od popychania kloców a historycy zrelaksują się lekkością konwencji. Trzymam kciuki...
Dodałem NST do listy Blogów Figurkowych mam nadzieję, że system Ning o który oparty jest serwis NST okaże się kompatybilny z blogspotem.
Labels: neuroshima tactics, skirmish
środa, 16 czerwca 2010
E3 trwa, pokazali nowy trailer do Space Marines. Fani Wh40k nie będą zawiedzeni.
wtorek, 15 czerwca 2010
Stało się to co stać się musiało! Pierwsza zapowiedź sieciowej odsłony Warhammera 40.000. Już słyszę łomot waszych szczęk opadających na glebę...
piątek, 11 czerwca 2010
Dziś na swoich stronach Copernicus Corporation ogłosiło zamknięcie serii wydawniczej Czarna Biblioteka. Przyszło nam się pożegnać z Herezją Horusa, Duchami Gaunta i Gotrekiem.... Link
Labels: Copernicus, Czarna Biblioteka
czwartek, 10 czerwca 2010
Kilka dni temu moderowałem młodym pogrywkę w Mechwarriora. Dwa słowa o bitwie. Limit 600 pkt, planowana godzina gry, przeciągnęło się do półtorej. Scenariusz Take and Hold. Wygrywa ten który utrzyma się bliżej punktu. Fabularnie, kopalnia zostaje zaatakowana przez najemników. Główny inżynier wraz z cywilną obsadą wiedząc, że plany zakładu nie mogą wpaść w ręce wroga wzywa pomoc i postanawia czmychnąć. Problem w tym, że transport nie jest gotowy do odlotu. Zatankowanie i przygotowanie do startu będzie trwało... W od tury czwartej, vtol odlatuje na 4+, w piątej na 5+ itd.
Siły najemników to kosmicznie szybka latająca piechota, lekki mech klasy Locust, skrzydło yashek mające za zadanie utrzymać panowanie w powietrzu i Marauder, który, gdy w końcu dotelepie się na miejsce, skutecznie ma powstrzymać nacierających z odsieczą Liao. Na pomoc kopalni pędza czteronożny spider z pilotem, wspierany przez Targe`a z Rhi Chan na pokładzie, dwie gwiazdy piechoty i czołg dowodzenia.
Na terenie kopalni walają się porzucone mechy industrialne. Uwielbiam te modele, dlatego też zawsze gdy to tylko możliwe wstawiam je do scenariuszy.
Chłopaki grali sprawnie. Zasady powoli zaczynają układać się w głowach. Locust i piechota, którzy od drugiej tury trzymali kontrole nad lotniskiem zostali zmasakrowani przez spidera i targe`a. Marauder parę chwil później używając PPC capacitora skutecznie usmażył Rhi Chan wraz mechem. Ostatecznie skończyło się remisem.
Przemyślenia po grze. Grać na ilość tur a nie czas. Kupić zegar szachowy... Papierowy teren sprawdza się lecz zrobiłem go za mało. Zaprojektować i wykonać więcej skalowego terenu. Skończyć texturować wieżę i mury. Będzie na bazę do kolejnych scenariuszy.
Szukając inspiracji dla cywilnych domków wygooglałem Speculative Spaceship Designer w galerii zaś znalazłem idealne do MW projekty!
Labels: efekty modelarskie, mechwarrior