niedziela, 26 lutego 2017
Zmalowałem do końca bulldoga, i ss-ki ale fotki i opis wrzucę jutro albo później.
Wyciągnąłem jakieś krasnoludy do malowania. Trafiłem na 10 thunderesów, w podkładzie i różnym stopniu zaawansowania. Niektórzy mają już nawet pocieniowane kapoty. Przejechałem też washem 38 japońców i małego smoka. Zrobiłem sobie taki deser, jak przejdę kolejkę SNLF to na deser robię parę ruchów na tym smoku. Jakoś to idzie. Zacząłem też dłubać przy ruinach na Kretę. Trochę moich kolumn, mam nadzieję że w końcu trafią do normalnej oferty i resztki śmietków z HDFu, z którymi nie bardzo wiem co robić. I tyle...
Labels: Wip
piątek, 24 lutego 2017
Mam nadzieję, że to już przedostatni WIP z bulldosiem. Doszły oczka goblina, pelerynka, poprawiłem blachy na psie, wyklepałem też tarczę i wyszorowałem topór. Narzutka, ostatecznie turkusowa, ze skóry lizardmena, ładnie się uzupełnia z resztą.
Myślę że następna sesja będzie ostatnią. Podstawkę planuję zrobić w naturalnych szarościach i brązach. Czaszki i listki będą się dobrze od tego odcinać.
czwartek, 9 lutego 2017
Dziś nie piątek, ale chciałem przetestować malowanie przy nowej żarówce. Wkręciłem dużą foto żarówę, białą i zimną. Zalewa wszystko dobrze rozproszonym światłem. Chyba przy niej zostanę.
Skrobnąłem trochę czerwony pancerz i metaliczne elementy. Bardzo mi brakuje starego Boltgun Metalu, mam niby odpowiednik z Vallejo ale no właśnie, jest to "niby" Boltgun, cierpię... Rdza robiona, washem VA, Orange washem Citadela (tym starym) i Ryza rust. Na tarczy będę testował plamkowanie, wyczytałem o nim w książce AK o metalikach.
Labels: efekty modelarskie, Ścibor, Wip
środa, 8 lutego 2017
Pogaduchy o OldHammerze to nowa inicjatywa, powołana na facebooku, przez grupę osób skupionych wokół realnego OldHammera czyli 3ed Fantasy Battle`a (ze szczątkowymi elementami figurek z 4ed) i Rogue Tradera (i Wh40k 1.5ed z drobnymi elementami 2ed). Temat raczej hermetyczny i ciężkawy dla osób wyrastających z 6ed WHFB i 3ed WH40k.
sobota, 4 lutego 2017
WIP z Bulldosiem w tle. Normalnie sam się nie poznaję. Raz na tydzień siadam do tego ludka na godzinę czy dwie i wysmarowuję na nim resztki rozrobionej farby. Dobra metoda bo nic się nie marnuje. Przynajmniej tak było z zielonym, został po hełmach Japończyków i czerwonym którym młody malował jakieś patyczki.
Dodałem parę warstw białego i płowego. Skończył mi się zakres tonalny w bielach Vallejo i Citadela, wyciągnąłem więc oleje. Zimna lekko wpadająca w niebieski, biel cynkowa, rozbełtana terpentyną dała szansę na parę laserunkowych warstw i wyciągnięcie bieli bielszej niż tło. Płowy mógłbym ciągnąć z akryli, ale z ciekawości podciągnąłem go żółtą ochrą. I dziś tyle...
Labels: efekty modelarskie, oleje, Ścibor, Wip
niedziela, 29 stycznia 2017
Dawno nic nie było, brak czasu, ochoty i chęci i w ogóle... Malowałem dziś czołg do Bolta, i zostało trochę rozrobionej farby. Wyrzut stał przed oczami i tym razem nie uciekł spod pędzla. Wierzchowiec generała goblinów czyli wściekły jak krewetka bulldoś. Plan jest taki by pies był biało płowy, goblin ciemno oliwkowy w czerwonym pancerzu. Jak na godzinę posiedzenie jestem, na razie, zadowolony z postępów.
wtorek, 3 stycznia 2017
Bam z grubej rury od nowego roku! Pooo pierwsze, żadnych postanowień, postawienia są dla leszczy, trzeba iść na żywioł, zaskakiwać wszystkich i samego siebie. No dobra, dwa jabłka dziennie, ale żadnego ludkowego wyzwaniowego bingo czy czegoś w tym stylu...
Adam S. taki ziom z Pogromców Mitów wybrał się na wycieczkę do Weta Workshop, a tam nadział na rzeźbiarza który dłubał przy Labiryncie nieodżałowanego Jimiego Hensona.
By pozostać w kręgu ludkowo-growym to Alessio Cavatore jest odpowiedzialny za grę planszowatą z Labiryntu i wszystko na licencji, legalnie i bez ściemy. Nie wiem gdzie to kupić, ale trochę o samej grze piszą na BoardGameGeeku (cud się jakiś stał, odblokowało mi BGG!!)
Wracając do Adama S. warto rzucić okiem na filmik, cholera, wydawało mi się, że kto jak kto, ale ludki to on ogarnia:
...i dziś tyle, bo liczę się na boltowy turniej i nie wiem co mam malować...
Labels: alessio cavatore, cavatore, goście z innej planety, ludki, po nowym roku
piątek, 23 grudnia 2016
Dziś tylko słowa, ale liczę na waszą wyobraźnię, tym bardziej że temat nie jest trudny do opanowania.
Jak zrobić palmę
1.Kupujemy cienki drut w ogrodowy z płaską izolacją. Drut który mam nazywał się 4mm, chodzi o szerokość taśmy izolacji nie jego średnicę. Sam w sobie jest cienki, tak na oko 0.2mm
2.Przycinamy -naście równej długości kawałków, w tym przypadku to było 12 sztuk po 13.5cm
3.Nacinamy izolację, tak by zostało około 1cm na końcu i ściągamy resztę
4.Drut układamy tak by końcówki w izolacji były w jedną stronę, do tej izolacji będziemy później kleić liście
5.Drut tradycyjnie skręcamy, jedną nitkę możemy poświęcić na owinięcie pnia
6.Nasadę owijamy wąską papierową taśmą klejącą. Jedna warstwa wystarczy
7.Pień smarujemy rzadkim wikolem i owijamy cienko papierem toaletowym albo rozdzielonym ręcznikiem papierowym, warstwa nie może być gruba. Chodzi o to by zachować rysunek drutów pod spodem
8.Zostawiamy by spokojnie wyschło i bierzemy się za liście
9.Ta palma to moje czwarte albo i piąte podejście do problemu. Wszystko rozwala się o liście. Ćwiczyłem już papierowe, z folii aluminiowej, cięte laserem i nożyczkami, obrabiałem piórka i plastikowe przycinane listki różnych sztucznych roślin. Efekty były takie sobie, albo roboty było za dużo by myśleć poważnie o zrobieniu kilkudziesięciu drzewek. Tym razem kupiłem parę garści gałązek z tekstylnymi liśćmi.
10.Liście przycinamy do odpowiedniej długości sześć, siedem sztuk dłuższych i resztę krótszych na szczyt drzewka
Krawędzie liści nacinamy nożyczkami, próbowałem skalpelem ale wyrywały się nitki z materiały, cięcie nożyczkami jest szybsze i wygodniejsze
11.Wracamy do drzewka, dół pnia smarujemy wikolem i lekko tytłamy w jasnej trawce
12.Szczyt pnia pod rozgałęziającymi się drutami do których przykleimy liście, owijamy grubszą nitką, najlepiej ciemno brązową, i smarujemy wikolem, przyklejamy tu orzechy kokosowe czyli mniejsze dobrane ziarna ziela angielskiego, (pieprz też się nada ale ziele ma gładką powierzchnię i wygląda praktycznie idealnie jak kokos), całość posypujemy ciemno brązową trawką
13.Liście przyklejamy zaczynając od dołu, sześć czy siedem sztuk a resztę doklejamy na górze. Tym razem używamy kleju polimerowego. Smarujemy nim pozostawione końcówki izolacji, liście ładnie się tego łapią. Mam specjalną osobną butelkę lekko odparowanego kleju polimerowego, jest bardzo gęsty, gęstszy od miodu, używam go do takich zadań.
14.Poprawiamy liście które chciałby by spłynąć z klejem i zostawiamy do wyschnięcia
15.Malujemy pień i palma gotowa
Kwestię podstawki pozostawiam wam. Ja będę stosował 30mm średnicy ciężkie metalowe podkładki. Obsypię je trocinami i herbaciano-kawową posypką, pewnie dodam też jakieś kępki traw.
Labels: efekty modelarskie, rośliny, Wip
środa, 21 grudnia 2016
Pierwszy rzut oka na palmę, fotka na szybko bo schnie i nie bardzo mogłem z nią latać. Jutro lepszy obrazek i parę słów co i jak.
czwartek, 8 grudnia 2016
HDFowe domki, w tym też i moje, wymagają wykończenia. Gdy malujemy ściany na jednolity kolor, większego problemu nie ma. Schody a w zasadzie ściana płaczu zaczyna się gdy strzeli nam do głowy malowanie w cegły. Nożna wygnieść na cienkim styrodurze linie, podzielić je w cegły i kawałkami naklejać na budynki. Do dobra modelarska metoda, daje świetne efekty ale jest bardzo czasochłonna. Czasem z czasu braku idzie się na łatwiznę, tzn okleja domki teksturami. Kartoniki modelarskie czy kolejarskie są oporowe drogie, zrobiłem więc alternatywę. Zestaw czterech różnych ścian w cegły i dwóch dachów. Pliki są spore, kilkanaście mega przygotowane pod rozmiar A4 w 300DPI. Zalecam druk na grubszym papierze niż zwykły biurowy. Warto się przejść do jakiegoś punktu usługowego i za parę groszy druknąć.
Merry z bloga 4Generals podesłał mi zdjęcie kotłowni oklejonej tymi teksturami. Jest to jeden budynków wchodzących w skład zestawu Cegielni
Tekstury pochodzą z Free Textures Library, po powieleniu dopasowałem je do skali 1:56.
Labels: download, efekty modelarskie, tekstury