piątek, 9 kwietnia 2010
piątek, 2 kwietnia 2010
Autorski Kodex Squatów napisany przez Kahiela, po latach ciężkich walk wymaga dopasowania do obecnych standardów i zasad 5ed. Lista sugestii:
Założenie jest takie:
- zbalansować wartości punktowe, jeśli są jakoś wybitnie przegięte w jedną czy drugą stronę. Hearthguardzi są za drodzy w porównaniu z terminatorami
- dodać sierżantów do oddziałów, z opcją dokupienia broni z wargear listy
- dodać motorom, turboboosta, Trikom dodać skid turn, (*jeśli wogole taka zasada teraz istnieje, jeśli nie, to nie ma co wymyślać na sile*)
- wciągnąć Ogryny i Ratlingi do elity Squatowych, teraz mogą ich brać z listy Gwardyjskiej.
- dodać do fast albo heavy support gyrocopter, bym nie tworzyć go z VDR`a bo to za każdym razem budzi kontrowersje.
- wyklarować przepis odnoszący się do support weapon platform, ustalić co jest a co nie jest artylerią. Do przejrzenia są zasady orkowe, oni mają rożne podobne wynalazki. Ustalić które z support weapon battery maja status artylerii, na moje oko tylko thudd-guny, tarantule są platformami i same mogą się poruszać, mole mortary to jakby nie było moździerze, rapiery nie wiem jak to traktować, maja własny napęd ale tez move or fire, sugestia ze to tez artyleria możne być nadinterpretacja.
- obadać sprawę battle wagonow, maja po 2 struktur points! To dużo jak na warunki wh40k. Budowanie z nich land trainow.
- wyjaśnić sprawę termita. Deep strike, z uderzeniem penetrującym od spodu w pojazdy i budynki, tak jak mole mortar?
- wywalić z listy z wynalazek jakim jest soliton plasma demolisher i trikoder, dobrać coś bardziej adekwatnego i technicznego. Unikatowe granaty?
- lista rzeczy apocaliptycznych, assety apocaliptyczne, sprzęty z Epica do apocalypsy, goliath mega cannon, thunderfire cannon, colosus, cyclope, overlord air ship
moje sugestie:
- w kolejnych edycjach, zachodziły pewne istotne zmiany odnośne psykerow, każda armia ma ich paru i mogą trochę zamieszać. Dodałbym ancestorowi mocy psionicznych, wzorowanych na 2ed, czyli.
- force dome, zasieg 24" umieszcza duży wzornik w zasięgu, tworzy kopule, bąbel mocy, blokuje to widzenie, nie można przez to przechodzić, strzelać, czarować, Modele w kontakcie na końcu swojej fazy ruchu mogą spróbować to zniszczyć. Testują 3k6 do swojej siły, close combat weapon jest normalnie sprawna przeciw temu. Pojazdy mogą to taranować, (*myślę ze to mogłoby mieć 13 Armour*). Pozostaje w grze do pęknięcia, znulifikowania przez innego psionika (*teraz chyba nie ma takiej opcji*) zdjęcia przez Ancestora, lub jego śmierci.
- Mental Fortress - 12" Ancestor tworzy barierę wokół siebie i przyjaznych jednostek w promieniu, Daje to inv 5+ przeciwko psionicznym atakom, pozostaje w grze do znulifikowania, śmierci ancestora, odwołania mocy.
- Domination - 12" Wskazany model wykonuje test Ld -2. Jeśli skusi przechodzi pod kontrole Ancestora, wykonuje natychmiast jedna akcje, ruch, strzał, biegnie, kładzie się itp (*może np w ten sposób zeskoczyć z wysokości, wleźć w dangerous terrain, złamać koherencje oddziału. kiedyś było więcej akcji*). Załoga w pojazdach liczona jest jakby miała Ld10. Odsłonięta załoga w pojazdach liczona jest ze swojego bazowego Ld. Zdominowany model nie może sam się zastrzelić!
- Hammer of Fury - 9" wszystkie modele do zasięgu odrzucane są 3" w kierunku od ancestora, otrzymują trafienie z S5, pojazdy dostają trafienie z S5 w lokacje najbliższą Ancestora, Pojazd w następnej fazie ruchu traci kontrole, (*nie wiem jak to teraz działa*, kiedyś było 1-2 jedzie w lewo, 3-4 prost, 5-6 prawo, ostatnia prędkością lub combat speedem jeśli stal.*) Modele z S6 nie są odpychane, trafienie otrzymują normalnie.
c.d.n
Labels: Home rules, Squat, Wh40k
wtorek, 30 marca 2010
Forge World doczekał się liftingu swojej stronki. Bez dwóch zdań, aktualnie jest szybciej i czytelniej. Szablon spójny z oficjalną witryną firmy. Wygodne menu podzielone na systemy, wreszcie szukanie stało się przyjemnością. Zintegrowany sklep oparty na tym sprawdzonych mechanizmach. Zniknęło mi z list kilka rzeczy, między innymi Epicowi Necroni. Czy sugeruje to zapowiedź nowych wzorów czy zwykłe niedopatrzenie? Dopasowania i poprawienia wymagają jeszcze drobne detale. Adres pozostał bez zmian. www.forgeworld.co.uk
Labels: Forge World, Games Workshop
wtorek, 23 marca 2010
Na szybko. Pole Bitwy wchodzi na rynek. Sklep 15mm.eu już działa. Więcej wieści wkrótce. Jestem poważnie zaintrygowany...
Labels: 15mm, Pole Bitwy, Polska
niedziela, 21 marca 2010
Dark Horse wydawca jednych z najlepszych komiksowych seri, przygotował garść tapet. Miłośnicy fantastyki nie będą zawiedzeni. Jak to się mówi, każdy znajdzie coś dla siebie.
Labels: arts, Dark Horse, komiks
piątek, 19 marca 2010
W życiu każdego figurkowego maniaka nadchodzi taki okres gdy nasycenie figurek na metr kwadratowy lokum przekracza masę krytyczną a belkowanie podłogi zaczyna niebezpiecznie trzeszczeć. Tony niepomalowanych figurek w nieotwartych blisterach zaściełają połacie podłogi, lecz nic już nie kręci, nic nie bawi. Coś trzeba zmienić...
Dziś z kolegą podjęliśmy ważną życiową decyzje. Poszło o to by zagrać w coś nowego, taniego w fajnym klimacie i z niewielką ilością ludasów koniecznych do pomalowania. Po krótkiej konsultacji doszliśmy do porozumienia, będzie to skirmish na Dzikim Zachodzie!
Rozpoczęło się poszukiwanie zasad... Pierwsza myśl, stworzyć samemu, druga oprzeć się o mechanikę już znaną, dopisując własne listy armii. Przyświecał nam pomysł by gra dawała możliwość rozwoju bohaterów i rozciągnięcia zabawy do kampanii. Poważnym kandydatem był Warhammer Historical - Legends of the Old West, wraz z Showdown, dodatkiem wprowadzającym zasady kampanijne. Cena studzi zapał. Łącznie same podręczniki to 35 gbp, słono... Za tyle kasy kupimy po dwie bandy! Z westchnieniem wspomnieliśmy Necromundę. Pozostało cierpliwe googlowanie w poszukiwaniu alternatywy. Grzebanie w sieci doprowadziło mnie do mojego własnego bloga i wpisu o tanim graniu.. Idea zawsze słuszna dla tych którzy cenią czas, a jak wiemy czas to pieniądz. Zamiast się pastwić na setnym space marinem można zamknąć całe granie w ilości, powiedzmy, dwudziestu sztuk. Mało ludków, mało kasy, dużo zabawy. Zawsze uważałem, za fajniej mieć kilka wypieszczonych modeli niż worek po kartoflach szajsowato pomalowanego chłamu.
Jakaś paranoja. Wpadłem w pętlę chaosu czy jak... Pamięć już nie ta, więc dla świętego spokoju zacząłem czytać. Jeden z zamieszczonych linków prowadzić do spisu darmowych zasad. Przewijałem bez większej nadziei gdy nagle... Na Jowisza! trafiłem na Westamundę... Necromunda na Dzikim Zachodzie i o to właśnie chodziło. Rewelacja! Zasady juz są. Teraz czas zapolować na ludziki, jutro wycieczka po sklepach...
Dygresja: Necromunda to tak naprawdę, Dziki Zachód w Imperialnym Mieście-Kopcu. Analogie są oczywiste, Ratskini to czerwonoskórzy, Esherki to występne ladacznice, które postanowiły wziąć interes we własne ręce itd Mamy pełen wybór! Łowcy nagród, dezerterzy, policjanci, napaleni kaznodzieje, jest wszystko! Jak na Dzikim Zachodzie, pełen wybór...
Labels: tanie granie, Westamunda
Nic co ludzkie nie jest nam obce. Rodzi się pytanie czy gwiazdy filmów dla doroślejszych grają w RPG. Zaintrygowanych odsyłam tu albo na oficjalną stronę.
Labels: dziwadło
Inicjatywy niezależne na podobieństwo Zombie Smith zawsze były bliskie mojemu sercu. Ostatnio odczuwam ciągoty ku 15mm. Małe jest piękne, na normalnym bitewnym stole można rozegrać gigantyczne potyczki, teren robi szybko i przyjemnie. Tym bardziej ucieszyła mnie wieść o 15mm wersji Quar.
Labels: Niezależne
czwartek, 18 marca 2010
Tau Etheral w pełnej krasie, autorstwa Wen JR. Ciężko się do czegoś przyczepić. Tej jakości 3d oczekiwałbym, od nieśpiesznie nadchodzącego Ultramarines. Marzenie ściętej głowy... Link do galerii Wen`a. Warto pogrzebać.
środa, 17 marca 2010
Kilka dni temu pojawiły się nowe rzeczy w galerii produkcyjnej filmu Ultramarines. Grzebiąc po stronie dopiero teraz dostrzegłem zakładkę z animacjami. Nie wiem czy była wczesnej. Na razie to tylko test systemu przechwytywania mimiki. Projekt nadal nie porywa. Czekam na więcej i oby lepszych treści.
Labels: film, ultramarines, Wh40k